“Klantgerichte werkwijze, persoonlijke aanpak en laagdrempelige communicatie”
Wij hanteren een klantgerichte werkwijze en een persoonlijke aanpak. Iedere situatie is anders en wij doen ons best om zoveel mogelijk maatwerk te leveren. Onze missie is het creëren van financiële gezondheid en financiële stabiliteit. Het uiteindelijke doel dat wij hiermee willen bereiken is voor zover mogelijk, samen met u, het vergroten van uw financiële zelfredzaamheid. Zodat u in de toekomst weer succesvol zelfstandig uw financiële belangen kunt waarnemen zonder daarbij terug te vallen in het schuldenpatroon.
Nadat wij uw aanmelding hebben ontvangen wordt er binnen 2 werkdagen telefonisch contact met u opgenomen. Als uit dit gesprek blijkt dat u zich bij ons kunt aanmelden, ontvangt u per mail of per post een aanmeldformulier van ons met daarbij een checklist van stukken die aangeleverd moeten worden tezamen met het aanmeldformulier. Nadat wij uw aanmeldpakket hebben ontvangen nemen wij binnen 2 werkdagen weer telefonisch contact met u op voor het maken van een afspraak voor een intakegesprek. Dit intakegesprek zal bij u thuis plaatsvinden of, indien van toepassing, in de instelling waar u verblijft. Tijdens het intakegesprek vullen wij samen met u het verzoekschrift in. Wij sturen het verzoekschrift, de bijbehorende bewijsstukken (schuldenoverzicht, verklaring arts) en de bereidverklaring op naar de rechtbank. Na de zitting duurt het ongeveer twee weken voordat wij de beschikking hebben ontvangen. Zodra de beschikking binnen is, kunnen wij voor u aan de slag.
Houd er rekening mee dat het proces van aanvraag beschermingsbewind tot aan ontvangst beschikking zes tot acht weken kan duren.
Werkzaamheden:
- Inventariseren inkomsten, uitgaven, schulden, vermogen en bezittingen;
- Opstellen plan van aanpak;
- Begrotingen opstellen en bewaken;
- Toeslagen aanvragen;
- Inkomensondersteunende voorzieningen aanvragen;
- Gehele financiële administratie voeren;
- Betalingsregelingen treffen met schuldeisers;
- Toeleiden naar schuldhulpverlening indien mogelijk;
- Alle financieel betrokken instanties aanschrijven met het verzoek het correspondentieadres te wijzigen;
- Beheerrekening openen op naam van de klant. Op dit rekeningnummer zal in- en uitgaand betalingsverkeer plaatsvinden.
Indien nodig wordt een leefgeldrekening geopend waar het leefgeld op uitgekeerd zal worden; - Kwijtscheldingen aanvragen;
- Indien voldoende financiële ruimte, zullen een WA- en inboedelverzekering worden aangevraagd;
- Jaarlijkse aangifte inkomstenbelasting;
- Vermogensbeheer;
- Ontruimingen van woningen en verkoop en aankoop van onroerend goed;
- Jaarlijkse rekening en verantwoording afleggen aan zowel de klant als de rechtbank;
- Verhuizingen;
- Reserves opbouwen indien mogelijk.
Alle werkzaamheden worden met de nodige zorgvuldigheid en deskundigheid uitgevoerd. De privacy van onze klanten wordt gewaarborgd.